6 rzeczy, na które menadżer musi zwracać uwagę

rzeczy menadzer musi zwracac uwage PRo-komunikacja.plJednym z głównych zadań menadżera jest kierowanie ludźmi. Dbanie o relacje w zespole to rola menadżera, który ma być wzorem i przewodnikiem, nie dyktatorem! Jak budować zgrany zespół i na co zwrócić uwagę? Oto sześć wskazówek:

1. Jeśli umawiasz spotkanie to koniecznie wyjdź z niego z konkretnymi ustaleniami. Nie chodzi przecież tylko o to, żeby się spotkać i porozmawiać. Od tego jest integracja. Ustal, kto będzie odpowiedzialny za omówione kwestie i do kiedy zadania mają być wykonane. Nie przydzielaj odpowiedzialności kilku osobom, bo grupowa odpowiedzialność powoduje, że nikt nie jest odpowiedzialny. Jeśli więcej niż jedna osoba chcą się zająć danym tematem, ustal kto raportuje. Określ także poziom satysfakcjonującego wykonania zadań.

2. Jeśli delegujesz zadania, a robisz to na pewno będąc menadżerem, pamiętaj o tym, by dokładnie sprecyzować czego oczekujesz. Na przykład, jeśli przygotowujesz gadżety reklamowe (o tym jak dobrać gadżety firmowe pisałam tutaj), to określ komu będą wręczane i jaki ma być tego efekt. Pamiętaj też o tym, aby podać mierzalny wskaźnik efektu. Jeśli pracownik nie wie czego oczekuje jego szef, to jak ma wykonać zadanie dobrze? Jeśli nie określisz dokładnie z czego będziesz zadowolony, pracownik nie zrozumie dlaczego kręcisz nosem. Taka sytuacja szybko zdemotywuje Twojego pracownika.

3. Zadbaj o dobre samopoczucie pracowników. Musisz ich poznać, żeby wiedzieć co ich motywuje, czy z jakiej integracji ucieszą się najbardziej. Dawaj małe dowody tego, że są wartościowi i że cieszysz się, że z nimi pracujesz. To może być pochwała, uśmiech, wspólny lunch, zrobienie im kawy. Dlaczego nie?

4. Pozwól sobie na niedoskonałość. Jesteś menadżerem, a nie maszyną, która się nie myli. Możesz mieć słabszy dzień, o czym poinformuj zespół. Ale pamiętaj, że to działa w obie strony. Jeśli Ty sobie na to pozwalasz to koniecznie też pozwól na to swoim pracownikom. Jeśli wprowadzasz zasadę, która obowiązuje tylko Ciebie (np. możliwość jedzenia kanapek przy biurku), a innych w zespole już nie, to nie jest to budowanie zespołu, tylko kreowanie różnic. Nie tędy droga. Buduj relacje partnerskie przy zachowaniu zaufania i autorytetu. To najlepsze rozwiązanie.

5. Przyznawaj się do błędów. Jeśli się pomylisz i okaże się, że nie miałeś racji – mów o tym otwarcie. W ten sposób uczysz zespół tego, że nie można zamiatać spraw pod dywan. Pamiętaj przy tym, że musisz też pozwalać popełniać błędy innym w zespole. I że konsekwencje z tytułu popełnienia błędu są takie same dla wszystkich. To sprawia, że w zespole jest poczucie równości.

6. Rozwiązuj sprawy na bieżąco. Nie zostawiaj problemów na później. Owszem, można pozwolić na to by emocje opadły, ale zaraz potem reaguj. Omawiaj dany problem, analizuj i poproś zespół by podał rozwiązania na kolejny raz. W ten sposób pracownicy poczują się zaangażowani i następnym razem będą wiedzieli jak powinni zareagować i co zrobić. O radzeniu sobie w sytuacjach, w których ktoś nawalił przeczytasz tutaj.

A Ty jakie masz sposoby na budowanie zaufania i autorytetu? Albo jakie ma Twój menadżer. Napisz o tym w komentarzu.

KURS ON-LINE Skuteczna Komunikacja w 22 dni!

7 thoughts on “6 rzeczy, na które menadżer musi zwracać uwagę

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *