Czy Twoje nastawienie Cię wspiera?

 

Czy Twoje nastawienie wspiera Cię i dzięki temu komunikujesz skuteczniej?

Czy Twoje nastawienie wspiera Cię i dzięki temu komunikujesz skuteczniej?

Odpowiednie nastawienie jest jedną z kluczowych spraw w komunikacji. Bez dbania o właściwe nastawienie żadne komunikacyjne techniki nie będą działać. Dlaczego odpowiednie nastawienie jest tak ważne w komunikacji? Żadna forma komunikacji nie wyjdzie, gdy nie zrobisz porządku w swojej głowie. Negocjacje, rozmowa z partnerem, przygotowanie oferty, pisanie treści ulotek – żadnego z tych zadań nie wykonasz właściwie, jeśli nie nastawisz się odpowiednio.

Ważne jest to, co masz w głowie

O co chodzi z tym nastawieniem? Załóżmy, że udajesz się na negocjacje do trudnego klienta. Nie lubisz się tam wybierać, bo w biurze jest zimno, jest paskudny dojazd i po prostu nie trawisz śmiechu pani Marioli, która na pewno będzie uczestniczyć w spotkaniu. Jednym słowem w cale nie chce Ci się nigdzie wybierać. Taką postawą blokujesz sam siebie i nie pozwalasz pozytywnie pomyśleć o czekającym Cię zadaniu. Z takim zbiorem negatywnych myśli Twoje nastawienie nie może być pozytywne. A jak masz dobrze dla siebie i swojej firmy poprowadzić negocjacje jak nawet nie masz ochoty się na nie wybrać? Pomyśl zatem o pozytywnym aspekcie jakie niesie ze sobą spotkanie u klienta: o świetnej okazji do wypróbowania nowych technik negocjacyjnych, o których czytałeś wczoraj; o profitach jakie dobrze zawarty kontrakt przyniesie Twojej firmie; o nowych doświadczeniach, które pozwolą Ci świetnie poprowadzić następne rozmowy. Z głową pełną pozytywnych myśli więcej możesz zdziałać. A przecież chcesz sporo ugrać zbliżającym się spotkaniem!

O tym jak Twój strój może pomóc Ci podczas wizyty u klienta piszę tutaj.

Sprawdź gdzie jesteś

Jeśli rozmawiasz, zawsze bądź uważny. Słuchaj drugiej osoby, nawiązuj kontakt wzrokowy. Wyłącz myślenie o jakichkolwiek innych sprawach, które czekają do zrobienia. Rozmowa, spotkanie, negocjacje, pisanie maila bez odpowiedniego skupienia się na wykonywanej czynności jest stratą czasu. Jeśli z kimś rozmawiasz, a myślisz o dzisiejszym obiedzie to co możesz wynieść z takiej rozmowy lub co cennego możesz do niej wnieść? Poświęć się zatem w pełni temu, co aktualnie robisz, nawet, gdy jest to krótka rozmowa przy ekspresie do kawy w biurowym korytarzu.

Co chcesz osiągnąć?

Odpowiednie nastawienie pomoże Ci osiągnąć cel Twojej komunikacji. Jeśli piszesz tekst do ulotki, znużenie i niechęć do tej czynności nie pozwoli Ci zrobić tego dobrze. Pomyśl co chcesz osiągnąć tekstem z ulotki, jakie ma wywołać on reakcje, jaki cel biznesowy ma przynieść to przedsięwzięcie? Jeśli chcesz efektu WOW, nie opracujesz go i nie wywołasz mając negatywny stosunek do swojego zadania. Znów pomyśl o efekcie, o tym, co ma być finalnym skutkiem. I co to Tobie da. Nastaw się zatem myśląc o zadowoleniu jakie przyniesie Ci dobrze wykonane zadanie. Jeśli chcesz, żeby pani w biurze obsługi klienta Ci chętnie pomogła, to nie podnoś głosu od pierwszego zdania. Na pewno Twój problem, z którym do niej przychodzisz jest frustrujący, co jednak zdziałasz wylewając na nią swoje żale? Uwierz mi, Twój pretensjonalny ton nie sprawi, że chętniej Cię obsłuży.

Czy pomagasz sam sobie?

Praca nad odpowiednim nastawieniem to idealny sposób na pomaganie samemu sobie. Jeśli jesteś do czegoś negatywnie nastawiony, odbierasz sobie możliwość z cieszenia się pozytywnymi rezultatami. Nie przeszkadzaj sobie, tylko pomóż! Jeśli oczekujesz miłej rozmowy, udanych negocjacji, owocnego spotkania, efektywnego tekstu – nastaw się odpowiednio. Wraz z tym jesteś bliżej swojego celu, łatwiej Ci pokierować swoimi działaniami w taki sposób, by cel przychodził szybciej. Oczywiście udane negocjacje, czy miłe spotkanie nie zależą jedynie od Ciebie, ale masz na to wpływ, dlaczego zatem tego nie wykorzystać?

Zatem zmieniaj to, na co masz wpływ, a do tego, czego nie możesz zmienić – zmień swoje nastawienie. Będzie Ci łatwiej, radośniej i zobaczysz, że przestaniesz narzekać! Do tego skuteczniej będziesz komunikował.

Jeśli chcesz poukładać więcej rzeczy w swojej głowie tak, by komunikować skutecznie to zapisz się na mój kurs on-line o dobrej komunikacji.

Koniecznie też zostaw komentarz o tym, jak nastawienie wpływa na Twoją skuteczność w prowadzeniu negocjacji, spotkań, rozmów.

KURS ON-LINE Skuteczna Komunikacja w 22 dni!

 

42 thoughts on “Czy Twoje nastawienie Cię wspiera?

  • Tak, nasze nastawienie do tematu jest kluczowe. To może być okropny, mokry dzień albo po prostu – deszczowy dzień – wystarczy odpowiednio się ubrać 🙂 Czy to negatywne myślenie to nasza cecha narodowa? Może warto to zbadać 🙂

  • Jak, jak zawsze się zgadzam 🙂 Lubię czytać Twoje artykuły, bo czytając zdania myślę sobie „dokładnie tak” 🙂 Nastawienie jest bardzo, bardzo ważne. Czasem jest ignorowane i uznawane za element niepotrzebny. Gdy pracowałam w sprzedaży, rozmawialiśmy dużo w zespole o nastawieniu. Najpierw byłam do niego nastawiona (nastawiona do nastawienia 🙂 ) sceptycznie. Myślałam sobie : a co ma nastawienie do sprzedaży ? Ale postanowiłam się przekonać. Powtarzałam sobie przed spotkaniami z klientem, w pracy , że jesteś świetna, że potrafię osiągnąć cele (tu konkretny cel) , nastawiałam się pozytywnie, myśląc o efekcie. To działa ! Co więcej jest też tak, że często po udanej transakcji, dużo łatwiej przychodzi nam zawarcie kolejnej. Wszystko dlatego, że mamy te pozytywne emocje i dobre nastawienie. Działa to też w drugą stronę – ze złym nastawieniem, jest trudniej. Takie trudniejsze dni zdarzają się i wtedy trzeba pracować nad dobrym nastawieniem 🙂

    • Cieszę się, że praktyk się ze mną zgadza. „Czary mary” z nastawieniem przetestowałam w swoim życiu. O ile jest łatwiej i o ile częściej się człowiek uśmiecha! Bardzo często zdarza się, że nieudana transakcja rzutuje na resztę niepowodzeń tego dnia. Dobrze, że możemy mieć na to wpływ właśnie zmieniając nasze nastawienie.

      • Zgadza się, zgadza 🙂 Ja też to testowałam, więc potwierdzone 🙂 O dokładnie – jak coś pójdzie „nie tak” to reszta transakcji, spotkań może wypaść różnie – chyba , że będziemy pracować nad nastawieniem. Za to sukces napędza kolejny sukces i jesteśmy skuteczniejsi po wcześniejszej sprzedaży//udanej transakcji/owocnym spotkaniu.

  • Oj nastawienie zwane też postawą to najtrudniejszy do zmiany element ale też przynosący najlepsze efekty. Fajnie, że o tym piszesz💛

  • Nastawienie z jakim wchodzimy w daną sytuację ma ogromne znaczenie. Ciężko porozumieć się z kimś innym jeśli z góry zakładamy, że będzie nie tak jak to sobie założyłam. Cały czas pracuję nad tym, aby moje nastawienie było jak najbardziej pozytywne, nawet gdy sytuacja zupełnie do tego nie skłania. To trudne zadanie, ale warto nad tym pracować 😉

  • Uważam, że komunikacja bezpośrednia z klientem (np. podczas negocjacji) jest jedną z najtrudniejszych rzeczy, które musi poznać każdy przedsiębiorca.

  • Asiu, masz rację, od nastawienia zależy wszystko. Pamiętam moją pierwszą lekcję w szkole,. ta w roli nauczyciela. Chociaż słyszałam same negatywne opinie o tych uczniach (bardzo negatywne!), postanowiłam, że ja już ich bardzo lubię. Taki banał. I wiesz co, zadziałało! Gdy odchodzili ze szkoły, wszyscy płakaliśmy jak bobry! 🙂

  • Odpowiednie nastawienie, motywacja, entuzjazm wręcz to podstawy wszystkich naszych działań. Bez odpowiedniego nastawienia nie tylko nie zrobimy niczego dobrze, ale też nie osiągniemy ani zadowolenia, ani satysfakcji. nabawimy się za to moralnego kaca, rozczarujemy sobą i dopadnie nas frustracja. A potem… „No tak, miałam rację, że nie nie chciało mi się tego robić…” – błędne koło 😉

  • Nastawienie pełni ogromną rolę we wszystkich do czego się dąży. Ja sama próbuję mówić o tym ludziom, motywować ich do zmian, myśleć pozytywnie, ale nie wszyscy tego chcą.

    Jeśli się coś robi, to trzeba w to wierzyć i zarażać swoim nastawieniem innych!

    Bardzo przyjemny post, dziękuję.

  • Masz rację. W pełni. Tylko, kurcze, jak trudno czasem zbudować w sobie to nastawienie! Największy problem mam wtedy, gdy jestem zmęczona i mam za dużo na głowie. Do zbudowania efektu WOW potrzebuję spokoju, przestrzeni na spokojne myślenie przed spotkaniem, przed pracą. Nie zawsze jest jak to zrobić… Ale masz rację – więc będę sobie o tym przypominać. 🙂

    • Zmęczenie niczemu nie sprzyja i faktycznie trudniej o dobre nastawienie wówczas. Gdy się jednak pamięta o tym ile ono może zmienić to jest motywacja by nad nim popracować.

  • Sztuka negocjacji z klientem to naprawdę sztuka 🙂 A nastawienie jest faktycznie kluczowe. I nad tym trzeba pracować, bo jednak wydaje mi się, że mamy tendencje do „narzekactwa”.

  • W komunikacji z drugim człowiekiem następuje wymiana energii. Jeżeli nasze nastawienie jest pozytywne to druga osoba odbiera nasze wibracje i łatwiej możemy się dogadać, a o to właśnie chodzi w tym spotkaniu dwóch różnych osobowości. Dziękuję za mądre rady 🙂

  • Nastawienie ma magiczną moc i czasem potrafi z pozoru beznadziejną sytuację przeprowadzić w sukces. Poza tym druga strona zawsze wyczuje nasz stan emocjonalny. Ja jestem osobą o bardzo wysokim stopniu wrażliwości i z łatwością wyczuwam nastawienie swoich rozmówców. Sama też nastawiając się pozytywnie np. przed ważnym dla mnie wydarzeniem zdecydowanie lepiej czuję się w danej sytuacji. Zatem to naprawdę działa 😀

  • Tak, nasze nastawienie to często już połowa sukcesu. Ja niestety nie jestem mistrzem pozytywnego nastawienia i czasami łapie się na tym, że coś jeszcze się nie wydarzyło, a ja już negatywnie się nastawiam i wtedy ostatecznie faktycznie np.źle się czuję w jakimś miejscu. Wiem, że powinnam nad tym popracować.

  • w 100% się zgadzam :), nastawienie to więcej niż połowa sukcesu. Bywają jednak dni kiedy zaprocowanemu i zmęczonemu człowiekowi ciężko wykrzesac z siebie odrobinę motywacji i optymizmu. Co nie oznacza że nei warto próbowac 🙂

  • Nie ma wątpliwości,że najważniejsze jest to, co mamy w głowie. Tylko czasami ciężko zmieni nastawienie, niektóre sytuacje blokują. Jednak trzeba próbować, w końcu życie mamy jedno 🙂 Nauczenie się cieszenia z małych rzeczy, malutkich sukcesów to już pierwszy krok 🙂

  • Tak w 100 % moje nastawienie wpływa na to ile i w jakim czasie osiągnę 🙂 Zgadzam się z tobą w 100 % Dzięki za wpis. Przypomniało mi to jak ważna jest wiara w to że „Mam tę moc” A ostatnio wiele się u mnie dzieje więc się znów bardzo przyda 😀

  • Pracowałam kiedyś w dziale obsługi klienta. Drugiemu człowiekowi należy się szacunek. To nie zawsze wina Pani/Pana z drugiej strony słuchawki, że np. coś nie działa lub nie zostało załatwione w odpowiednim terminie.

    • Zgadza się, na zachowania drugiej strony nie mamy wspływu. Niestety często klienci wyrzucają swoje żale na osoby obsługujące – taj już jest. Często ludzie obsługujący klientów lub reklamacje muszą mieć mega cierpliwość.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *