Dlaczego Twój pracownik ma być ambasadorem firmy?

Dlaczego Twoj pracownik ma byc ambasadorem firmy PRo-komunikacjaWiesz, że Twoi pracownicy to ambasadorzy Twojej firmy? Wykorzystaj to i spraw, aby wręcz naganiali do Ciebie klientów nie tylko umiejętnościami handlowymi, ale swoją postawą i uśmiechem. Tak, uśmiech działa cuda. Tutaj przykład z życia wzięty.

W okolicach, w których mieszkam funkcjonuje sieć piekarni i cukierni wraz z „Domem Chleba”, które urzekają mnie miłymi, uśmiechniętymi, życzliwymi i rozmownymi paniami ekspedientkami. Zawsze doradzą i chcą sprzedać więcej, ale nie nachalnie, a z uśmiechem. Odwiedzam ich sklepy z przyjemnością nie tylko dlatego, że uwielbiam ich żytni chleb pełnoziarnisty, ale przede wszystkim dlatego, że jest tam po prostu miło.

Buduj swój wizerunek swoimi pracownikami. Zadbaj o to, by oni dbali o Twoich klientów i ich dobre samopoczucie podczas zakupów. A klienci na pewno będą wracać i kupować więcej, bo po prostu będą to lubić. I jeszcze Ciebie polecą. Sprawdziłam, działa! :)

Co tacy pracownicy mogą Ci dać prócz tego, że klienci chętnie do Ciebie zaglądają i robią zakupy? Są Twoją „polisa ubezpieczeniową” w czasie kryzysu. W jaki sposób? Załóżmy, że w Twojej piekarni psuje się piec i nie jesteś w stanie dostarczyć chleba do swoich sklepów. Klienci przychodzą, a tam nie ma ich ulubionego wypieku lub co gorsza zupełnie puste półki. Nie martw się, ekspedientki udobruchają stałych klientów, a i z nowymi najprawdopodobniej sobie poradzą. I zobaczysz, taki kryzys nie spowoduje, że klient od Ciebie odejdzie. Wróci i będzie się cieszył, że piec naprawiony. Inwestuj w dobre imię Twojej firmy – to jest Twoja polisa ubezpieczeniowa na sytuacje kryzysowe!

A Ty masz takie miejsca, gdzie chętnie wracasz, bo dbają o Ciebie – klienta?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *