Czy Twoja strona internetowa jest dobra?

Czy Twoja strona internetowa jest dobra PRo-komunikacja

Niedawno klient zapytał: „Pani Asiu, czy mogłaby pani obejrzeć naszą nową stronę internetową i powiedzieć, czy jest dobra i czy się pani podoba?” Odpowiedziałam: „Oczywiście, z przyjemnością! I przy okazji zadam panu kilka pytań dotyczących tego, jaki jest powód istnienia strony i dla kogo jest przeznaczona.” „No ma być dla wszystkich – twierdzi klient – i ma po prostu być w internecie”.

Otóż właśnie. Jak to jest z tą stroną internetową? Jest dla wszystkich? Po co ona w tym internecie w ogóle jest?

Cokolwiek robimy, robimy to po coś. Tak samo jest ze stroną internetową. I uwierzcie mi, powód, by była po prostu w internecie to zdecydowanie za mało. Ona ma spełniać określone funkcje: informacyjną, wizerunkową, sprzedażową – taką, jaką sobie założymy. A założenie wypływać ma z analizy tego co mamy osiągnąć, czyli z naszego celu.

Zastanów się też dla kogo chcesz ją stworzyć. Prawda jest taka, że nie ma rzeczy dla wszystkich. Przykłady? Proszę bardzo: chleb – niby produkt, który wszyscy przecież kupują. Ale niektórzy lubią ciemny z ziarnami, inni pszenny z chrupiąca skórką, a jeszcze inni potrzebują bezglutenowego wypieku. Zatem nawet produkty na pierwszy rzut oka przeznaczone dla wszystkich, takimi jednak nie są. Tak też jest z Twoją stroną internetową – nie jest dla wszystkich, bo też Twoje produkty i usługi nie są dla wszystkich. Nie oszukujmy się, jeśli sprzedajesz lakiery do paznokci, to Twoja strona nie będzie np. dla mechanika samochodowego, prawda?

Twoja strona internetowa powinna zatem być dopasowana do Twojej grupy docelowej, do tych, do których chcesz trafiać z treściami, usługami, produktami. Czy to są zabiegane mamy robiące karierę, czy to są start-upowcy, czy to są może prezesi korporacji? Twoja strona powinna być taka jak Twój odbiorca. Jeśli lubi eleganckie wnętrza – postaw na elegancki layout, jeśli lubi luz i swobodę – twoja strona ma być właśnie taka. W grafice, w treściach i języku, którym piszesz.

A jaka jest Twoja strona internetowa?

2 thoughts on “Czy Twoja strona internetowa jest dobra?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *