Jak dobrze wydawać pieniądze na sponsoring?

Jak dobrze wydawac pieniadze na sponsoring scuareTwoja firma sponsoruje różne wydarzenia, drużyny sportowe i akcje charytatywne, ale do końca nie czujecie tego, jaką korzyść przynosi to przedsiębiorstwu? Nie macie pewności, że są to dobrze wydane pieniądze? Dlaczego tak się dzieje?

Wydatki na sponsoring powinny być dobrze przemyślane. Tylko wówczas są w stanie do nas „wrócić” w postaci dobrego wizerunku. O tym, do czego firmom potrzebny jest dobry wizerunek pisałam tutaj.

Od czego zacząć przy podejmowaniu decyzji o sponsorowaniu wydarzenia, czy przekazania pieniędzy na tzw. szczytny cel? Po pierwsze sprawdzamy czy beneficjentem są nasi interesariusze. Jeśli tak, to idealnie! Dlaczego? Bo to właśnie na nich w naszej działalności najbardziej nam zależy. Oni najbardziej wpływają na nasz biznes, a nasz biznes na nich.

Przykład: Jeśli zgłasza się do nas przedszkole o pomoc finansową w zorganizowaniu festynu rodzinnego, zadajemy sobie pytanie, ile takie przedszkole ma z nami wspólnego. Jeśli okazuje się, że jest w sąsiedztwie naszej hurtowni artykułów biurowych i chodzą tam dzieci sporej części naszych pracowników to z pewnością mamy wspólne interesy. Przekazując im arkusze papieru oraz kredki do zorganizowania konkurencji, nasze produkty dotrą i do dzieci pracowników i do sąsiada jakim jest przedszkole.

O czym jeszcze masz pomyśleć przed wydaniem pieniędzy na sponsoring? Sprawdź na ile cel odpowiada temu czym się zajmujesz. Wspieraj te przedsięwzięcia, które związane są z Twoja branżą, bo tam mogą być Twoim potencjalni klienci. Nie ma sensu wywieszać banneru z śrubami podczas zawodów jeździeckich.

Pamiętaj, że najlepszym sposobem na pokazanie siebie i bezpośredni wpływ sponsoringu na sprzedaż jest przekazanie beneficjentowi swoich produktów. Przykład: Jesteś producentem piłek do koszykówki i organizatorzy zwrócili się do Ciebie o zasponsorowanie piłek w turnieju streetball’u. Fantastycznie! Ciesz się, że nie poszli z taką prośbą do konkurencji! Uczestnicy, czyli najpewniej Twoi potencjalni lub obecni klienci będą mieli okazję albo poznać Twój produkt i się do niego przekonać, albo zobaczyć, że to właśnie Twoimi piłkami gra się podczas imprez organizowanych dla najlepszych.

Jeśli wspierasz kogoś jedynie na zasadzie przelewu bankowego to znaczy, że nie wydobywasz z przekazanych pieniędzy wystarczających korzyści dla swojej firmy. Najlepiej wydane pieniądze to takie, z którymi idzie zaangażowanie w przedsięwzięcie. Gdy poproszono Cię o zakup aparatów tlenowych dla Straży Pożarnej, prócz zakupu weź udział w uroczystym przekazaniu sprzętu, oznacz je Twoim logo, napisz o tym w firmowym biuletynie lub zadbaj pojawiły się media. Budujesz przy tym relacje pokazujesz, że wspierasz i dajesz się zapamiętać. Nie ma tego, gdy po prostu robisz przelew.

Wszystko w kreowaniu wizerunku musi być spójne z Twoja branżą, misją, kulturą firmy i sposobem komunikowania się. Bądź naturalny w tym co robisz i jakie podejmujesz decyzje. Bądź też zdecydowany i pewny tego, że to co robisz jest słuszne. Jeśli nadal nie masz pewności czy dobrze to robisz, zapytaj mnie o to w komentarzu lub zostaw kontakt do siebie.

A Ty czym kierujesz się podczas podejmowania decyzji o tym, kogo wesprzeć finansowo?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *