Pamiętacie szał gadżetowy jakieś 10 lat temu. Byliśmy zasypywani kubkami, smyczami, a w przypadku bardziej ekskluzywnego podarunku zdarzał się nawet pen-drive! Teraz takie gadżety ani nie cieszą, ani nie są czymś „wow”. Jak teraz obdarowywać kontrahentów, by pozostawić miłe wrażenie?
Niech gadżet Cię opisuje
Otóż znów, to o czym należy myśleć non-stop przy budowaniu wizerunku. Trzeba być spójnym i konsekwentnym. Jeśli chcesz, by Twoja agencja eventowa postrzegana była jako kreatywna, najlepsze będzie coś, co udowodni Twoją kreatywność. Gdy chcesz, by prowadzone przez Ciebie biuro podróży kojarzyło się z bezpieczeństwem, podaruj coś, co może pomóc w zapewnieniu bezpieczeństwa podczas urlopu. Z pewnością podczas wakacji będzie można powspominać biznesowe spotkania.
Sprawdź co dajesz
Przy takich podarunkach warto też zwrócić uwagę na jakość. Forma prezentu nie zrobi nam tutaj wszystkiego. Jeśli bowiem obdarujemy fikuśnym i efektownym gadżetem, a będzie to coś, co rozsypuje się w rękach – uppsss, jest wpadka! Dobrze przy większych zamówieniach poprosić agencję reklamową o przesłanie próbek, by móc zobaczyć przedmiot na żywo. Jego faktura, użyte materiały i jakość wykonania mogą bowiem odbiegać od pięknej fotografii z ekskluzywnego katalogu.
Zabawa w skojarzenia
Kolejna zasada to powiązanie z naszą branżą. Dzięki temu przedmiot od razu wywołuje skojarzenia spójne z tym czym się zajmujemy. Skarbonka kojarzy się z oszczędzaniem, a termos z podróżowaniem. Im bardziej prezent będzie kojarzył się z Tobą i Twoim biznesem, tym łatwiej będzie obdarowanemu pamiętać o Tobie podczas użytkowania gadżetu. Dasz się zapamiętać i to na dłużej, a to część budowania relacji, tak ważnych nie tyko w biznesie .
Podaruj to co robisz
Bardzo dobrym pomysłem są próbki produktów jeśli tylko sprawią one frajdę osobie obdarowywanej. Ciężko sprawić przyjemność piłkami do tenisa komuś, kto nie uprawia tej dyscypliny sportu. Ważne, żeby podarunek wywołał emocje i to te pozytywne. Emocje pamiętamy najlepiej i to one będą pracowały na nasz wizerunek.
Nie afiszuj się zbytnio
A co jeśli chodzi o znakowanie takiego podarunku. Zazwyczaj bowiem chcemy dodać do niego logo. No jasne, to oczywiste, że chcemy, żeby nasze logo było na upominku. Tylko, czy obdarowywana osoba też by chciała? Czy będzie korzystać ze spinek do mankietów z naszym logo? Raczej nie. Logo owszem, ale np. na opakowaniu oraz im bardziej ekskluzywny podarunek tym delikatniejsze i w takim miejscu, że nie rzuca się w oczy.
A Ty jaki śmieszny, absurdalny lub zachwycający gadżet firmowy kiedykolwiek otrzymałeś? A może Twoja firma podarowała kiedyś coś rewelacyjnego? Napisz o tym w komentarzu.
Gadżety to fajny pomysł na niespodziankę.
Zdecydowanie, jeśli tylko dobrane są odpowiednio. Jako osoba siedząca w branży gadżeciarskiej jak poleciłbyś dobrać gadżet, żeby był udaną niespodzianką?